יום שלישי, 26 ביולי 2016

קמפיין ממומן בגוגל - קידום ממומן

לאחרונה יצא לי לבצע כמה קמפיינים ממומנים בגוגל.
אני מודה שבהגדרה אני לא ממש משתגע על הקמפיינים הללו.
ויש לכך הרבה מאוד סיבות.
מצד שני את האפקטיביות של המוצר הזה של גוגל- קשה מאוד לבטל במחי סיבה טובה ככל שתהיה.

אני אפרט לגבי אחד מהם כיון שמדובר בקמפיין שיש לו הרבה מאד לקחים שניתן להפיק עבור קמפיינים של לקוחות רבים.
הלקוח פנה אלי לפני מספר ימים וביקש להעלות קמפיין מיידי.
העילה להעלאת הקמפיין הייתה זכייתו של ספורטאי (שלא נציין את שמו כאן ועכשיו) בטורניר - אחד הגדולים מסוגו בעולם.
אותו ספורטאי רכש שירת מהלקוח שלי והלקוח השתוקק לפרסם את השירות שלו ואת הקשר הזה בינו לאותו ספורטאי.
חשוב לציין שמדובר בספורטאי בסדר גודל בינלאומי ואותו לקוח היה בוודאי ובוודאי זכאי להציג את המוצר שלו כחלק מהשירותים שסייעו לאותו אלוף לזכות בתואר הזה.

בקיצור- כדי לקצר את הרקע- הם לא חשבו למנף את הסיפור הזה אלא רק לאחר שאותו ספורטאי הניף את הגביע.

ספורטאי כלשהו - בלי להזכיר שמות...
קיבלתי טלפון יום וחצי לאחר הזכייה: "אנחנו רוצים קמפיין מיד ועכשיו"...
הבהרתי במה מדובר והסכמנו לבצע קמפיין בשתי שפות: עברית ואנגלית, הם ניסחו מודעה בעברית ותרגמתי אותה לאנגלית, והוחלט על מילת חיפוש אחת.
וכאן יש כמה נקודות שחשוב לציין (ושכמובן העלתי בפני הלקוח):

1. מילת החיפוש- שמו של הספורטאי הוא לא בדיוק משהו ברור בעברית.
כלומר אפשר לכתוב אותו בכמה אופנים.
ולכן קריטי לברר איך כותבים את שמו בצורה הנכונה בעברית.
גם באנגלית העניין די מורכב כיון שהספורטאי אינו אמריקאי או בריטי ולכן חשוב להעביר את ביטוי החיפוש במסננת של גוגל כדי לראות מה נכון ומה לא.
בנוסף- הצעתי ללקוח להוסיף עוד כמה וריאציות של השם- עם שגיאות כתיב. כדי לתפוס את אלה שמאותגרים בכתיבת שמו בצורה נכונה.

2. המודעה.
קודם כל מודעה אחת היא תמיד האפשרות הפחות טובה.
וזה למרות שהיא כתובה באנגלית. 
והסיבה הישירה לכך היא שיש הבדלים בין תרבותיים בין מדינות שונות - גם אם הן דוברות אנגלית.
אנגלית אוסטרלית שונה בתכלית מהאנגלית האמריקאית.
וזה נכון גם לגבי הגרמנים או הפיליפינים שדוברים אנגלית ברמה גבוהה יחסית אבל עדיין - הבדלים בין תרבותיים - הם עניין שאי אפשר להתעלם ממנו.

3. עמוד הנחיתה.
להפתעתי הלקוח לא היה מעוניין במכירות מוכחות אלא יותר פרסום של המותג.
אי לכך כיוונתי את עמוד הנחיתה לסרטון של הלקוח שהיה ביוטיוב.
מה שמוכיח שבכל יום אפשר ללמוד מהתחום הזה דבר חדש...

תוצאות:
הקמפיין רץ במשך 4 ימים בלבד.
כולל סופשבוע.

העלות
2500 שקלים.

חשיפות:
אנגלית: 62580 גולשים.
עברית 893 גולשים.

כניסות לסרטון
אנגלית 936 גולשים.
עברית 186.

מסקנות ולקחים - בשורה התחתונה.
1. הלקוח הבין את היתרון העצום של הקמפיין.
באיזה עוד ערוץ שיווקי הוא יכול לקבל חשיפה לכ 63000 אנשים שמתעניינים בתחום תמורת 2500 שקלים?
2. הלקוח הבין את המשמעות של כמה יעלה לו לכנס כ1000 אנשים שגילו עניין במוצר שלו ולתת למוצר שלו "לדבר אליהם" בלי תיווך?
3. הלקוח הפנים את העובדה שאפשר היה לקלות להיערך לקמפיין הזה מוקדם יותר ומראש - מה שיכל לתת לחשיפה שהוא רצה- להיות גדולה אפילו עוד יותר.


אין תגובות: