יום חמישי, 1 בספטמבר 2016

למה רוב מקדמי האתרים שעוסקים בתוכן - גרועים (ואיך לשפר את זה...)

בכל הקשור לשימוש בתוכן בקידום אתרים, נראה שהרבה גורמים עוסקים בכך.
אבל חלק ממקדמי האתרים עושים את זה בצורה שגויה. חמור מכך- אני חושב שרק 10% עושים את זה כמו שצריך בצורה אפקטיבית.

השאלה המרכזית היא, איך התחום הזה שנחשב לכל כך מרכזי ומשמעותי בקידום עדיין מתבצע בצורה כל כך לא מקצועית... במיוחד לאור העובדה שהוא נמצא בכותרות כל כך הרבה זמן ?
ולמה כל כך הרבה מקדמים כל כך גרועים בזה?

במאמר הבא אשתדל להסביר את זה ולתת טיפים איך לעבור להיות בין ה10% הטובים בתחום.

1. אין להם שום אסטרטגיה 
להיכנס לקידום אתרים באמצעות כתיבת תוכן בצורה עיוורת או רק לראות מה קורה ולהגיב- זו לא אסטרטגיה.
טייסים לא מניעים מטוס לפני שיש להם תכנית טיסה מאושרת או מפת טיסה ברורה.
מורים לא מגיעים לבית הספר לפני שיש להם תכנית לימודים מלאה וברורה לכל השנה הכוללת מערכי שיעור ממוקדים/מתודולוגיות לימוד והעברת חומר לתלמידים.

מקדמי אתרים צריכים להיות בדיוק אותו דבר.

עם זאת - אני מופתע בכל פעם ונתקל בכמות העסקים שאין להם שום מטרה או אסטרטגיה כשהם מתחילים לשווק את עצמם. 
כשאין תכנית לסיום התהליך או ההתנהלות הכללית שלו, למה בדיוק מצפה הלקוח? 
בלי זה? אתם סתם מערבבים כל מיני שטויות שלא ברור איך הן קשורות או יביאו לתוצאות הנדרשות.

במחשבה נוספת? שימוש באסטרטגיה גרועה- יכול להיות אפילו הרבה יותר טוב מהמצב הזה...
כשיש לך אסטרטגיה גרועה- יש לך למה להשוות... אתה יכול להבין מה לא עובד ולנסו ולתקן את זה.
ראיתם פעם דג מחוץ למים? מפרפר ומקפץ ללא מטרה... זה אתם ללא מטרה וללא אוויר...

הצעד הראשון בשימוש בקידום אתרים באפקטיביות וגרימה ליותר אנשים לראות את התוכן היא על ידי יצירת תכנית. 
אגב, פרסום תוכן באתר או בבלוג וצפייה של התוכן על ידי הקוראים- זו לא אסטרטגיה.
קבעו את פרמטר הביצועים (KPI): כמות הצפיות בעמוד, כמות השרינג (SHARE) שהגולשים יעשו לסטטוס, טרפיק, המרות, או כל מה שיכול להיות מבחינתכם אינדיקטור.
עקבו אחרי האינדיקטורים האלה ככה שתוכלו למצוא פערים בתכנים או מקומות שאפשר או כדאי לשפר.

זו מה שצריכה להיות המטרה שלכם, ומכאן תתחיל האסטרטגיה שלכם. 
אל תחשבו שאתם יכולים לעשות סתם תוכנית כאסטרטגיה ולא תצטרכו להתעסק בזה יותר.
השינויים באסטרטגיה יכולים להיות ברמה היומית או בכל כמה ימים או בכל כמה חודשים. אתם חייבים להתאים את האסטרטגיה לפי קהל היעד שלכם.


2. שימוש בתוכן "דק"
בואו נחזור לבסיס. מה זה בכלל קידום אתרים? (SEO):
 - שימוש בביטויים חשובים לשימוש בתוכן.
 - וידוא שהביטויים המקודמים מופיעים בתוכן מספר פעמים בכל הטקסטים.
 - כל מה שכתוב לעיל
 - שום דבר ממה שכתוב לעיל.
 - אם בחרת ב3 סעיפים הראשונים? טעית...

גוגל הצליחו "לפצח" את העניין של דחיסת ביטויים והחבאת ביטויים במאמרים ובתכנים, אבל הרבה מקדמי אתרים ממשיכים לדבר על השטות שנקראת דחיסת ביטויים. כאילו שזה עדיין רלוונטי.
לפעמים מקדמים כותבים את התכנים בעצמם במהירות ותוך השקעת מעט מאד מאמץ ומשאבים, וחלקם פונים לגורמים עלומים שאין להם ידע ממשי בתחום לכתיבת תכנים לא מקצועיים.
כל אלה לא מקצועיים. והטכניקות האלה לא יעזרו לכם בטווח הארוך. אתם חייבים לכתוב תוכן איכותי בשפה מכוונת כדי להפוך את התוכן לאיכותי בכל הקשור לקידום האתר.
גורמים מסוימים דיווחו על עליה בצפייה של הגולשים שפרסמו תכנים בהיקפים של 1200-1500 מילים במאמר בבלוג.
לפני כן - הם נהגו לייצר תכנים של כ500 מילים או פחות.

גוגל מפרש כוונות בנוסף לבדיקה של אותם ביטויים. זו הסיבה שתוכן איכותי שמגיע ללקוחות פוטנציאליים ומספק מידע אמיתי- הרבה יותר חשוב מטכניקות עתיקות של דחיסת או הסתרת ביטויים במאמרים.

3. הם נגד רשתות חברתיות
הכישלון הבודד היחידי של מקדמים באמצעות תכנים ב2016 הוא הכישלון לאמץ את הפלטפורמות החברתיות.
גוגל ומנועי חיפוש אחרים כבר הרבה זמן מאנדקסים פוסטים מאינסטגרם, פייסבוק וסנאפשוט.
חיפוש אחר עסקיים ספציפיים יעלה את העמוד הרשמי של חברות ועסקים ונוכחות בטוויטר בראש תוצאות החיפוש.
מדיה חברתית הוא סוג של דו שיח עם קהל הלקוחות שלך שיכול לחשוף בפניכם את ההעדפות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
יותר מזה- מנועי חיפוש שמחים למצוא אינטראקציות עם האתר שלכם. ואחד הגורמים הראשוניים והחשובים ביותר הוא קישור לאתר מתוך עמוד של רשת חברתית כלשהי.
זוכרים שכתבתי שככל שהמאמרים ארוכים יותר - התוצאות טובות יותר?
קישורים קצרים שהכניסו גולשים לתגובות במאמרים שפורסמו נתנו תוצאות טובות. הם נתנו חשיפה חינמית לעסקים. האם אתם עושים את זה בעסקים שלכם?
אם לא? תתחיל מיד. עוד היום.

4. הם מתעלמים מהסלולרי.
האם אתם מתעלמים מהקהל הגולש במכשירים סלולריים? זה עלול להיות גרוע יותר יותר מהתעלמות משיחות טלפון מהחבר הטוב ביותר שלכם.
קהל היעד שלכם כבר לא נמצא במקומות שהיה בעבר.
הוא גם לא נמצא שם כל הזמן.
אנשים נכנסים לאינטרנט דרך סמארטפונים, טאבלטים, ואפילו משעונים, לא רק ממחשבים ניידים ונייחים.
אם אתה לא מתאים את האתר שלך כרספונסיבי ידידותי לסלולרי, אתה עלול להישאר לוט בעלטה.
העדכונים האחרונים של גוגל כוללים פרמטרים משמעותיים רציניים לסלולרי, ולכן אם אתה לא אחד מהם, כל שאר העבודה שלכם - עלול לרדת לטמיון כיון שאין לו הרבה ערך.
חשוב לוודא שכל החלקים של האתר מתאימים לגלישה סלולרית, שכל הפונקציונליות של האתר פועלת גם בטלפונים וטאבלטים, כולל פונטים, צבעים, תוכן ואפילו הלוגו שלך.
מומלץ לבדוק את הקישורים- אם הם מגיעים למקום הנכון, ובכלל איך האתר מופיע על כל סוגי המסכים.
כשמבינים שכל העולם הדיגיטלי מתקדם לעבר טלפונים חכמים וטאבלטים- זה מקבל חשיבות נוספת.
אם תתעלמו מהנושא הזה- תישארו מאחור.






אין תגובות: