יום ראשון, 25 בספטמבר 2016

קידום אתרים: סקירת עונשים של גוגל

כשאתם מקבלים הודעה מקונסולת החיפוש של גוגל שיש בעיה באתר - המשמעות היא שמדובר בענישה ידנית.
הכוונה היא שמדובר באיש צוות של גוגל שמקבל באיזושהי צורה בקשה לבדיקת האתר, בדק אותו בצורה מקיפה וגילה הפרה של המדיניות של גוגל, כזו, שמאפשרת להם להעניש בצורה כלשהי את האתר.

הענישה יכלה להיות בכמה רמות - כשהחמורה ביותר שבהן היא מחיקה מוחלטת של האתר מהאינדקס של גוגל.

לרוב, הענישה במקרים הסבירים, היא עד לתיקון הדרוש תיקון, הכל לפי המדיניות של גוגל.

כשזה קורה- מקבלים פירוט ברמה גבוהה של הבעיה שהתגלתה באתר.
העונשים הידניים הנפוצים ביותר הם:
1. ענישה קישורים רוחבית של האתר.
2. ענישה קישורים חלקית.
3. ענישת תוכן צרה.

ענישה הנגרמת בשל קישורים נובעת מבניית קישורים מלאכותיים שמיוצרים במיוחד עבור קידום האתר.
גוגל ממש לא אוהבים את הטכניקה הזו וכפי שניתן לראות, יש להם רמות של ענישה לטכניקה הזו...

ענישה של תוכן קשורה לכתיבת תוכן בעל ערך נמוך או ללא ערך בכלל שלא מספק לקוראים שום תוכן משמעותי או בעל ערך כלשהו- וגם את זה גוגל לא ממש אוהבים.

צריך לזכור שגוגל אוהבים ומקדמים עמודים שיש בהם תוכן חדש מקורי ולא מועתק משום מקור אחר. 

מה עושים כשגוגל מעניש את האתר שלכם??

עוקבים אחרי הרשימה הבאה ולא סוטים ממנה בשום שלב:
1. מבררים בקפידה את הסיבה לענישה.
כלומר - אם המדובר בענישה הנובעת מקישורים - בודקים באיזה קישורים בדיוק מדובר.
2. מתקנים את הבעיה.
3. מגישים בקשה לבדיקה מחודשת של האתר. (Reconsideration Request).

טיפול חלקי בבעיה- לא יפתור אותה ואל תצפו שבגוגל  יושב איש כלשהוא שממתין שתתקנו את הבעיה - ויחזיר לכם את האתר לשיגרה... 
זה לא יקרה... 

אין תגובות: