יום ראשון, 2 באוקטובר 2016

קידום אתרים: סקירת עונשים אוטומטיים של גוגל

העונשים הללו הם עונשים שהאלגוריתם של גוגל מזהה באופן אוטומטי ומעניש אתרים בשל כך.
ברובם, מדובר בעונשים שמוטלים על אתרים שיש בהם תוכן דל או חסר ערך (ישן, שגוי או מועתק מאתרים אחרים...).

כתוצאה ישירה- האתרים הללו יורדים גם בדירוג.

ואלו העיקריים שבהם.
שימו לב שרובם נמצאים בעדכונים העיקריים שגוגל ביצע באלגוריתם שלו ושפקידם לטפל בבעיות שגוגל זיהה בלא מתאימות לרצון שלו להגיש לגולשים תוכן איכותי וקרוב ככל הניתן לשאילתה של הגולש.

1. עדכון פנדה: התמקד באתרים בעלי תוכן ירוד ולא איכותי.

2. עדכון פינגווין: התמקד באתרים בעלי קישורים עלובים.

3. איכות חיפוש (Search Quality): עדכון פחות מוכר לציבור שעסק בהערכת איכות אתרים/דפים.

4. "המודעות הכבדות": התמקד באתרים שיש בהם יותר מדי מודעות.

5. "הלוואות ליום": (אתרי ספאם), זיהוי של טכניקת קידום אתרים של ספאמרים.
גוגל זיהו את הטכניקה הזו כנפוצה מאוד בתחום של שוק ההלוואות היומיות, אבל זה נכון לכל תחום שבו מפעילים שיטות וטכניקת לא לפי המדיניות של גוגל.

באופן טכני, מתייחס לעניינים האלה כא עניין טכני ותו לא. אפילו לא כאל עונשים. ולכן נמשיך עם הטרמינולוגיה הזו. אבל האפקט המעשי על האתר שלך - זהה:
אתה תחווה צניחה בתנועת הגולשים לאתר שלך.
אם משהו מהדברים האלה פוגע לך באתר - אתה חייב לברר מה גרם לזה, כיון שגוגל לא ישלח לך הודעה דרך קונסולת החיפוש.

גוגל נהג להשתמש בהודעות מהסוג של עדכוני האלגוריתם כגון פנדה ופינגווין, אבל גם העניין הזה השתנה, מה שמשאיר אותך עם האתגר לגלות מה לא בסדר ואיך לתקן את זה. בעצמך!

זה ידרוש ממך הבנה מעמיקה של מה ואיך האלגוריתם הזה פועל, להבין מה לא בסדר באתר שלך (אליבא דגוגל!!!) ואיך ניתן לתקן את זה.

אין תגובות: