יום ראשון, 9 באוקטובר 2016

קידום אתרים: איזה קישורים גוגל לא אוהב

אם קיבלת מגוגל הודעה ידנית על הענשה בשל קישוריות, או שאתה מאמין שחטפת הענשה בגלל עדכון פינגווין, הפוסט הזה יסייע לך לקבוע איזה סוג של קישורים עלולים לגרום לבעיה הזו. 

כפי שפרסמתי בפוסטים קודמים, גוגל נותנת חשיבות עצומה לקישורים בכל הקשור לדירוג אתרים מבחינת החשיבות שלהם. בגלל הסיבה הזו, הרבה מפרסמים ובעלי אתרים "מחפשים בנרות" קישורים, כל מקור שלא יהיה... וכמה שיותר.
אבל לרוע המזל, יש כמה קישורים שיכולים לפגוע באתר שלך.
מה שגוגל רוצה באמת זה שתקבל קישורים באופן טבעי לאתר שלך, קישורים רלוונטיים ואמתיים.

זה אומר שאתרים ששילמת עליהם, או שמפצים אתכם על משהו, או כל סיבה אחרת מעבר לקישוריות רלוונטית לתוכן שיש באתר שלך - הם קישורים לא טובים!
הסיבה היא שגוגל מתייחס לקישורים האלה כאל הצבעות אמינות על התוכן של האתר שלך וכל קישור כזה הוא אינדיקציה שלאתר שלך יש חשיבות כלשהי..
ככל שיש יותר קישורים - יש חשיבות גבוהה יותר.
חשוב לציין שלא כל הקישורים מקבלים את אותה חשיבות.
חלק מהקישורים הרבה יותר משמעותיים מקישורים אחרים.

הסיבה שגוגל מעניש סוגים מסוימים של קישורים היא שגוגל מאבחן שהקישורים הלא לגיטימיים הללו - הם לא קישורים טבעיים ורלוונטיים לאתר.
לדוגמה: קישור מאתר של קוסמטיקאית לאתר תרגומים - אין לו שום סיבה להיות קישור טבעי.
אם יש לכם הרבה קישורים כאלה, שמקשרים לאתר שלכם, זה משפיע על איכות התוצאות של החיפושים על האלגוריתם של גוגל, ולכן גוגל פועלים נגדם בכל הכוח.

לאחר שהבנו את זה, הנה רשימה של קישורים גרועים כאלה שעלולים לגרום לבעיות:

  • קישורים בתשלום:
    כל צורה של תשלום עבור קישור נחשבת כבעייתית על ידי גוגל.
    אם אתם קונים קישורים ומודעות לאתר שלך - עדיף להשתמש באלמנט של “NoFollow” כדי שגוגל לא יחשוב אתם מנסים לזהם את האלגוריתם שלהם
  • חוות קישורים וספריות קישורים:האתרים הללו מארגנים אתרים בצורת היררכיית בספריות. יש מעט מאוד אתרים הוגנים בתחום הזה. אם אתה רוצה לקבל קישור מהאתרים הללו או מ2-3 אתרים שמתמחים בתחום התעשייה שבה האתר שלך פועל, זה בסדר. אבל אל תרכוש שום קישור נוסף. 

  • אתרי מאמרים:
    האתרים הללו מאפשרים לכ להעלות אליהם מאמרי תוכן, ולהכניס קישור לאתר שלך.
    אולם האתרים הללו אינם אתרים טבעיים לאתר שלך כיון שהם עוסקים במיליון ואחד נושאים שאינם קשורים לתחום שלך באופן טבעי וכוללים מגוון עצום של מאמרים וקישורים לאתרים שונים ומשונים.
    בנוסף, אתם יכולים להעלות מאמרים, בלי סוף - ואף אחד לא יקרא אף אחד מהם.
    ולכן אין להם שום משמעות מבחינת הקישוריות הטבעית לאתר שלך.
  • קישורים בינלאומיים (ממדינות שאין לך שום עסק איתן):
    אין לך שום סיבה לקבל קישורים מאתרים שאתה לא פועל בהן באופן אמיתי.
    ולכן אם יש לך הרבה קישורים כאלה- זו יכולה להיות הסיבה להענשה של האתר שלך.
  • כותרת קישור גרועה או מבלבלת:כפי שניתן להבין מהפוסטים הקודמים שפירסמתי, הטקסט שנמצא בכותרת של הקישור מבהירה לאלגוריתם של גוגל באיזה נושא עוסק האתר/דפים.
    בעבר השתמשו מקדמי אתרים מחורבנים בביטוי המדויק בצורה מסיבית, או בצורה "עשירה", בכותרת הקישור, (הכוונה היא שהכותרת של הקישור הייתה הביטוי המדויק שמקושר לעמוד שלך).
    שימוש מסיבי באלמנט הזה הבהיר לגוגל שאתה מקדם אתרים אגרסיבי בטכניקות הקידום שלך.

אין תגובות: